أنارستان

أنارستان
بایگانی

راند2فایت✌️

يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۱۶ ق.ظ

یکی از بچه های اتیسم کلینیک قدرت بدنی و وزن بالایی داره. هر وقت رفتار خارج از چارچوب نشون میده از سمت پدر تنبیه میشه...

و قاعده کتک زدن رو به خوبی یاد گرفته. هفته پیش همینطور که کنارش نشسته بودم و منتظر بودم که پازلش رو حل کنه ناغافل یک ضربه زد و از جایی که نشسته بودم پرتاب شدم پایین...

با عصبانیت برگشتم که بگم این چه کاری بود؟

دیدم دستاش رو حائل کرده و منتظره کتکه.

حالا من چطور به پدر متوقع این کودک که هر بار برای جلسات درخواست های تازه ایی داره بفهمونم که اینکار رو با بچه نکنه؟

یا اگه اینکار رو میکنه بدونه که برای درمانگر چاره ایی جز استفاده از همین روش باقی نمیذاره؟؟...

 

همینطور این افکار در ذهنم بود و دنبال راهی برای حل مسئله بودم که تایم کلینیک تموم شد، از اتاقم که بیرون اومدم همکار روانشناس(آقا)هم از اتاق کناری بیرون اومدن.

به منشی نگاه کردن و به پدر کودک مذکور و دستهای تا آرنج کبودشون رو بالا گرفتن...

اینطور که بنظر میرسه فعلا سه-هیچ در مسابقه کتک نخوردن از همکارم جلوام، تا ببینم بقیه روند به چه صورت پیش میره.

----------------------------------------

پ.ن: کسی از این ضربه گیرها و کلاه های تکواندو یک دست اضافه نداره؟ آبی باشه بهتره!

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۱۹
أنارستان

نظرات  (۴)

یک پسر دایی دارم با همین اوصاف بیماری و فیزیکی فقط این که کاملا برعکسه. اذیت و کتک نداره که هیچ اذیت هم بکنندش چیزی نمیگه. وقتایی هم که بی تاب و بی حوصله میشه پا میشه مدام این طرف و اون طرف راه میره ولی کاری به کسی نداره.

 

این بچه ها از هم الگو نمیگیرند؟

پاسخ:
سلام، 
سلامت باشن ان شاءالله.
الگو ممکنه بگیرند، بستگی به نوع درگیریشون داره.
با توجه به توصیفی که کردید احتمالا پسردایی محترمتون نیاز داره که براش چالش حسی حرکتی ایجاد بشه،
مثلا ماساژ برای ایشون مفیده و کارهای دیگه مثل استفاده از تاب یا ترامبولین.
این ساکت بودن نشونه خوب بودن نیست همونطور که جنبش و واکنش زیاد بچه ها باید تعدیل بشه، کمبود جنبش و واکنششون هم باید تعدیل بشه

۲۰ شهریور ۰۲ ، ۰۱:۱۹ پلڪــــ شیشـہ اے

اوه چه شغل پر چالشی

ان شاالله بخیر بگذره.

دنیای والد بودن، دنیای عجیبیه.

پاسخ:
با دعای شما ان شاءالله که به خیر میگذره
گاهی که نیستید دلتنگتون میشم
خوشحال شدم پیام دادید🥰
۲۰ شهریور ۰۲ ، ۲۳:۱۹ پلڪــــ شیشـہ اے

عزیزدلم. دل به دل راه داره

شما خیلی محبت دارید.

من همیشه میخونمتون. ان شاالله خدا برکت بده به وقت و انرژیم، بتونم همیشه اعلام حضور کنم.

❤️😘😍

پاسخ:
ان شاءالله، برکت خدا جاری در زندگیتون باشه
🥰🥰🥰😘
۲۱ شهریور ۰۲ ، ۱۱:۳۰ پلڪــــ شیشـہ اے

ان شاالله از دعای خیرتون😘❤️😍

ان شاالله در حق خودتون هم اجابت بشه. بی اندازه 

پاسخ:
سلامت باشید و برقرار🥰🌹🌹🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">