أنارستان

أنارستان
بایگانی

خطاهای شناختی

دوشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۰۱:۱۰ ب.ظ

در مکالمات گذری با مردم خیلی به این نکته دقت کردم که افراد با پیشفرض ذهنی خودشون جواب میدن

مثلا دیروز منتظر اسنپ بودم، ترافیک خیابون خیلی سنگین بود، زنگ زدم به راننده و گفتم آقا شما همونجا که هستی بمون من میام سمت شما.

 

بعد از اینکه سوارشدم کلی تشکر کرد.

 

گفتم تشکر لازم نیست، من برای راحتی کار خودم اومدم

 

و راننده دوباره گفت بله بزرگی کردید،

 

دوباره تکرار کردم آقا میگم من بخاطر زمان خودم و معطل نبودن خودم اومدم اینجا

 

و راننده ادامه داد بله خیلی لطف کردید ممنون شرمنده...

 

 

در واقع راننده با پیشفرض ذهنی اینکه من دارم منت میذارم پاسخ میداد و من هر چی سعی میکردم فضا رو شفاف کنم فایده ایی نداشت...

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۵
أنارستان

نظرات  (۱)

۲۵ مهر ۰۱ ، ۱۴:۲۵ پلڪــــ شیشـہ اے

بنده خدا 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">