أنارستان

أنارستان
بایگانی

اندک اندک....۲

سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۰۱ ق.ظ

من به خودم اجازه میدم در حوزه ایی که تخصص ندارم یا دانشم کمه با قاطعیت نظر بدم...و جمعی رو با این دانش ناقص گرفتار کنم.

 

من به خودم اجازه میدم در مسائل دینی بدون تخصص ابراز نظر کنم و در دین بدعت بذارم.

 

 

من به خودم اجازه میدم بدون شناخت جامع احکام، آیات و روایات اون ها رو زیر سوال ببرم صرفا بر اساس فهم خودم.

 

 

من منم! من حق دارم این کارها رو بکنم

این کارهای کوچیک فقط در حوزه فکر و نظره و آسیب خاصی نمیرسونه...

 

 

......................................................................

پ.ن: بنظر شما هم این افکار آسیب نمیرسونن یا مثل قضیه هر کسی یه تیکه آشغال بریزه عمل میکنن؟

 

 

 

 

 

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۰۱/۰۹/۱۵
أنارستان

نظرات  (۲)

خب همه اینا که گفتی این حق رو داری،ولی به شرطی که همون اولش بگی اقااااا من نظرم قطعی درست نیست چون اطلاعاتم کامل نیست 

 

 

 

پاسخ:
نه دیگه فرد باید یک تخصصی داشته باشه در ابتدا.
مثلا یکی که اطلاع نداره میاد میگه فلان دارو رو بخورید خب این اصلا چنین حقی نداره که بگه

اتفاقا این نشونه زنده بودن شماست که تو هر چیزی نظری دارید, نشون دهنده ذهن پویا و قدرت تحلیل شماست ولی باید حدش رو رعایت کرد, همونطور که خودتون به درستی اشاره کردین مادامی که تو حوزه نظر و فکره و برای ایجاد بحث برای به نتیجه رسیدن و اقناع و یقین حرف میزنین نه تنها اشکالی نداره که اتفاقا خیلی هم خوبه ولی در حوزه عمل و برخورد اگر باشه خب از اونجا که علم ما ناقصه و ضعف داریم و اطمینانی نداریم باید حتما ملاحظاتی رو داشته باشیم و خیلی دست به عصا پیش بریم هم خودمون محرک و عامل نباشیم هم نذاریم کسی بابت این نظراتی که داریم ازمون بهره کشی کنه ...

پاسخ:
کسی که در مورد چیزی نظر میده
باید حداقل اطلاعاتی در اون حوزه داشته باشه
و بعد هم احتیاط داشته باشه
احتیاط از این جنبه که توصیه عام نکنه نظر رو
احتیاط از این جهت که با تکرار و تبلیغ نظری که به اثبات نرسیده مسیر غلط فکری نچینه و ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">