أنارستان

أنارستان
بایگانی

محرم و خطاهای شناختی

يكشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۳۱ ب.ظ

خوبه که توی این روزها اینجور نباشیم که هر کسی رو دیدیم بگیم:

 

فکر کردی خیلی خوبی برای امام حسین(ع) سینه میزنی؟ اگه راست میگی گوشه کج کلاهت رو درست کن...

اگه راست میگی احترام بزرگترت رو نگهدار

اگه راست میگی کار اداری مردم رو راه بنداز

اگه راست میگی ماشینت رو درست پارک کن سد راه مردم نشه

 

همه ی ما عیب هایی داریم، اینکه محبت امام رو با این عیب ها زیر سوال ببریم قطعا اون ادم هدایت نمیشه

کاش بذاریم محبت کار خودشو بکنه، نه ما بخاطر هوای نفس خودمون، له کنیم قلب اون آدمی رو که شاید به اندازه سرسوزنی نور درش روشن شده،

 

جریان محبت در نهایت به سمت اصلاح میره، اما ظرف ها متفاوته، ظرفیت ها متفاوته...

 

 

اگر رفتاری آزارمون میده، میشه همون رفتار رو محترمانه تذکر داد

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۱۶
أنارستان

نظرات  (۴)

متأسفانه باید بگم تفکر غلط امثال شما باعث شده که علت قیام امام حسین به چشم نیاد و مکتب امام حسین که مکتب خون و شمشیر و دفاع از حق و بر پایی سنت حسنه است، تیدیل به یه مکتب مسیحی مسلک و گاندی نما بشه که : بله قراره عشق به حسین داشته باشیم و تمام. و مهم نیست که حرف حق رو بزنیم و نسبت به دزدی‌های کلان در کشور و یا کاهلی ما مردم در مسئولیت‌های کوچیک خودمون اصلاحی ایجاد کنیم و این هیچ ربطی به قیام امام حسین نداره. و اصلا قیام امام حسین قیام اصلاح نبوده بلکه همینکه محب امام حسین باشی کافیه

 

بله باید با مهربانی گفت، این رو می‌پذیرم اما باقیش رو نه

پاسخ:
بله من قبول دارم که از ظالمین به حق اهل بیتم و نه تنها با تفکر بلکه با عمل هم در حقشون جفا کردم...کاملا قبول دارم
۱۷ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۱۲ مرتضی خوش نژاد

سلام 

من هم با شما موافق هستم اما یک نکته ای که وجود داره این هست که وقتی من پای منبرهایی می نشینم که فقط می گن هرکی هستی و هر کاری کرده باشی با گریه کردن برای امام حسین گناهات بخشیده می شه دیگه چرا باید به فکر اصلاح خودم باش؟ 

پاسخ:
سلام علیکم
پای این منبرها نشینید. دین اگه نخواد به راه درست و اصلاح هدایت کنه پس به چه دردی میخوره؟
اینکه ادم نفس خودشو متهم کنه متفاوته تا یک نفر دیگه رو متهم کنه و طعنه بزنه
۱۷ مرداد ۰۱ ، ۲۲:۵۵ مرتضی خوش نژاد

بزگوار من طعنه به کسی نزدم بدون کنایه مستقیم گفتم. متاسفانه این یک رویه رایج در هیئت و مساجد ما است و تعداد اینگونه سخنرانی ها زیاده من هر جایی رفتم غیر از این حرف ها نشنیدم. گریه برای آمام حسین راه نجاته من هم قبول دارم. اما نمی شه که هر کی هر کاری کرده بیاد پای منبر امام حسین گریه کنه و گناهش بخشیده بشه! شرایط داره اگه توبه کنه و گناه را سبک نشمره و حق الناس گردنش نباشه. این بخش شرایط بخشش گناه را من پای کمتر منبری شنیدم. حتماً هستند آدمهایی که انظار بدن اما آنقدر تعدادشون کمه که صداشون در بین تعداد گروه ای که می گویند گریه بدون قید و شرط گناه آنسان را می بخشه گم می شه. کاملاً حرف من جدی و مستقیم بود. این امر برای عموم افراد باعث این سوء تفاهم می شه که هر کاری کنم می تونم با گریه برای امام حسین پاکش کنم. اگه بگید مردم برن خودشون را درست کنند باید بدونیم که این افکار نتیجه ی نشستن پای منبرهایی هست که می گن هر کاری کنی بیای برای امام حسین گریه کنی گناه تو بخشیده می شه. مسئله ی من این هست.

پاسخ:
مگه بنده عرض کردم که جنابعالی طعنه زدید؟
مطلبی که من نوشتم با مطلبی که مدنظر شماست دو موضوع متفاوتن
۱۸ مرداد ۰۱ ، ۰۵:۳۱ مرتضی خوش نژاد

ببخشید قصد ناراحت کردن شما را نداشتم بد متوجه شدم.

 

پاسخ:
خواهش میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">