أنارستان

أنارستان
بایگانی

از این دست تناقضات

چهارشنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷ ب.ظ

شاید روزی، جایی شیعیان محب اهل بیت را لازم شود که پاسخ دهند آن جایی که غیرت الله جان و مال و ناموس خود را در راه احیای دین تقدیم کرد ...برای بسط نشاندن زنان در خانه و اکتفا به فرزندآوری و خانه داری چه فتواها که صادر نکردند..

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۲۷
أنارستان

نظرات  (۲)

۲۸ بهمن ۰۰ ، ۰۹:۳۷ تار و پود √

:)

پاسخ:
سلام علیکم و رحمت الله
۲۸ بهمن ۰۰ ، ۱۰:۵۹ تار و پود √

سلام- مخالف فعالیت اجتماعی زنان نیستم ولی این برداشت شما رو قبول ندارم. غیرت الله ناموس خود را تقدیم کرد؟ بسط نشینی فتوا نیست حدیث کوثری است. که گفت بهترین کمال برای زن بسط نشینی در خانه خود است.

پاسخ:
ممنون از نظرتون.عرض کردم برای بسطِ نشاندن زنان در خانه. بسط از بسیط. یعنی دارن این تفکر رو گسترش میدن که اولین تکلیف زن نشست در خانه است. با بست نشستن متفاوته. هم امام خمینی ره و هم رهبر فعلی نظرشون این هست که زن باید در عرصه های مختلف حضور داشته باشه
اون طور که از زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها برمیاد در کار درمان، تدریس و فعالیت های اجتماعی و سیاسی زمان خود پیشگام بودن.
در واقعه پشت در رفتن حضرت فاطمه سلام الله علیها، اقدام برای بازپسگیری فدک نقل ها حاکی از اونه که حضرت علی علیه السلام آگاه بودند به واقعه و با علم به مسئله حضرت زهرا آسیب میبینند.
در واقعه عاشورا هم نقل به اینصورته که امام میدونستن عاقبت مسیر چه چیزی هست و حتی افرادی به امام میگن که خانواده رو با خود نبرید اما ایشون بانوان رو همراه میکنند، چه ضرورتی داشت انجام اینکار توسط امام علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام. حالا مردان مسلمان با استدلال غلط و بیربط حفظ ناموس، زنان خودشون رو برای حفظ آسایش خیال خودشون از حضور در محل اثر و نقاط حساس اجتماع منع میکنن( بماند که خودشون رو هم منع میکنن و به نوعی از تکلیف فرار میکنند)
فدا کردن از این منظر مد نظره نه اینکه عفتِ ناموس خود را فدا کنند کما اینکه خطراتی از این دست هم در بین بوده. اگر دلیلی بر رد این موارد دارید استفاده میکنم از صحبت شما

لطفا حدیث رو با منبع و تفسیر بفرمایید بنده نمیدونم کدوم حدیث منظورتون هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">